Podporujem Kódex DX správania

pondelok 11. novembra 2013

Kompenzácia logaritmického zosilňovača NWT

      Pri meraní vlastností NWT200 (aj NWT500) som zistil, že pri móde wattmeter a pri vstupnom signále 0 dBm je pokles pri 200 MHz proti 10 MHz asi 3 dB. Na 144 MHz je pokles asi 1,5 dB. Pretože chyba 3 dB znamená pokles meraného výkonu na polovicu, pokúsil som sa kompenzovať vstupný logaritmický zosilňovač. Použil som jednoduchú paralelnú kompenzáciu hneď na vstupe zosilňovača.



    Ako je vidieť na obrázku, zapojil som do série s rezistorom 50 ohmov malú cievku 80 nH. Rezistor 50 ohmov som vyspájkoval a prispájkoval som ho kolmo na DPS. Do série s rezistorom som prispájkoval cievku. Cievka má 5 závitov smaltovaného drôtu s priemerom 0,5 mm, navinutá na vrtáku s priemerom 2,5 mm, závit vedľa závitu. 
   Keď som skalibroval wattmeter na 4 MHz, tak na 50 MHz bol pokles 0,2 dB, na144 MHz bol pokles asi 0,5 dB a na 200 MHz 0,7 dB, čo som považoval za prijateľný kompromis, ale dalo by sa to aj lepšie spraviť.
   Výstupné napätie DDS generátora (3 dBm/4 MHz) má na 200 MHz pokles proti 4 MHz tiež 3 dB, čo ale nevadí, lebo v móde vobler funguje softwérové vyrovnanie amplitúdovej charakteristiky.